en härlig långhelg i gdansk.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
I fredags hade jag inga lektioner, vilket var väldigt skönt! Tog mig en välförtjänt sovmorgon, pluggade lite och sen på eftermiddagen mötte jag upp E på gymmet. Jag köpte nytt gymkort dagen innan, via internet (man måste köpa på internet som student) och då var jag tvungen att få ett nytt kort. Det stod att det skulle ta en vecka för kortet att skickas till gymmet och därför kunde man inte aktivera det förrän om en vecka. Men när jag kom till gymmet hade kortet dock redan kommit, men det var inte aktivt så jag var tvungen att betala för att träna. Ibland blir jag tokig på Polen och alla deras system som aldrig funkar!
   Efter gymmet storstädade vi hela lägenheten vilket verkligen behövdes. Det märktes hur smutsigt det var här med tanke på hur lång tid det tog att få det rent haha. Men nu skiner lägenheten så fint så! 
   På kvällen sen gick vi hem till Arad och Jesper en stund och sen följde jag med dem ut först till Pixel och sen till Parlament. Det blev verkligen en helt underbar kväll med precis rätt människor!
 
Igår pluggade vi hemma hela dagen. Strax innan kl.18 gjorde jag mig redo för att åka till skolsjukhuset och ha sykurs. Jag har blandade känslor för den kursen. Det är verkligen roligt att lära sig så mycket olika stygn och knutar och det känns bra att kunna det inför praktiken. Men samtidigt är lärarna så ofokuserade på vad vi gör, de vill bara veta vilken tid varje stygn tar så det blir lätt att man fokuserar mer på att göra det snabbt än att göra det snyggt... 
   När jag kom hem från den kursen var Elin och Hugo här så kollade vi på melodifestivalen tillsammans. Elin hade bakat chokladbollar som hon bjöd på, så himla gott! Jag hejade på Oscar Zia så blev verkligen besviken när han inte vann, tycket han hade en riktigt vinnarlåt! 
 
Idag har vi bara varit hemma hela dagen. Fick lite ångest för att jag pluggat så lite tidigare i helgen så idag har jag fått en riktigt effektiv dag! Nu ska jag återgå till plugget för imorgon kommer bli en riktigt lång dag, går i skolan ända till klockan åtta på kvällen... Men nästa helg ska vi spendera i Warszawa så jag ska ha det som motivation hela veckan! Ska bli så härligt med en minisemester, och få se lite mer av Polen.
 
puss - H



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback