sjuklingar är vi allihopa.

0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Jag har lyckats dra på mig en influensa som inte vill ge sig, likaså E och halva min klass. Febern har börjat lägga sig nu men värken, halsontet, hostan och tröttheten är kvar.. Det dumma med skolan med är att vissa lektioner får man inte missa. Det är inte som i Sverige att man kan vara hemma från skolan om man har ett sjukintyg, utan man måste gå ändå.. Visst, vissa ämnen får man missa en lektion under hela terminen så de har jag inte gått på denna veckan utan gått hem och lagt mig istället, men de man måste gå på har jag tvingat mig att gå på och sen har jag varit helt slut efter det.. Men vi har det lugnt i skolan just nu vilket är väldigt skönt! Jag är så himla tacksam att jag blev sjuk nu istället för i tentaperioden i januari. Och för att det snart är helg och jag får sova ut ordentligt!

Drömsemestern del 1.

0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
På söndagen på lovet började den resa som kom att bli den bästa! Vi åkte hemifrån tidigt på morgonen och stannade hos mormor och morfar på vägen och åt frukost och sa hej då. Sen åkte vi vidare till Köpenhamns flygplats, chechade in och gjorde oss redo för den långa flygresan.

Vi landade på måndagseftermiddagen/kvällen i KL och då tog vi en taxi direkt hem till Anders. När vi kom fram till dem bjöd de på champagne och snacks innan middagen. Efter middagen gick vi en runda och stannade på det närmsta mallet och threadade ögonbrynen. När vi kom hem sen gick jag, Elin och mamma ner och tog årets första dopp i bubbelpoolen. Så himla härligt!

Dagarna efter började vi med att följa Signe till skolan. Elin fick göra många flätor på Signe under resans gång. Efter vi gjort det åkte vi antingen till olika mall eller så gick vi ner och la oss vid poolen. Första dagen åkte vi till ett litet mall och köpe med oss målarböcker hem. På eftermiddagarna gick vi och hämtade Signe från skolan och sen åt vi antingen hemma, eller gick vi ut på någon restaurang. Vi åt så himla god mat på hela resan, saknar verkligen maten!

Andra dagen gick vi till en nagelsalong efter att ha följt Signe till skolan. Vi fixade både naglarna på händerna och på fötterna. De var hur många som helst som jobbade där, tror jag hade 4 olika personer som jobbade med mig. Ett tag satt jag med en som gjorde mina naglar samtidigt som en annan satt på golvet och fixade mina tår.

På eftermiddagen sen hämtade vi Sigen och lekte vid poolen. Så himla härligt att kunna hänga vid poolen redan i februari! Älskar verkligen varmt väder. Hade jag kunnat hade jag lätt bytt kalla vinter/plugglivet i Gdansk mot soliga vädret i KL.

Under de kommande dagarna visade mamma och platser man var tvungen att se, varvat med shopping på massa olika mall och häng vid poolen. På kvällarna umgicks vi med Anders och familj, ibland åt vi hemma och ibland tog de med oss till restauranger och visade oss mat vi var tvugna att prova.
kommentera

Tiden springer iväg alldeles för fort.

0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
En vecka på termin 6 har redan sprungit förbi tillsammans med tre veckors lov!
Dagen efter jag skrev sista tentan för termin 5 så tog jag dagsfärjan hem till Karlskrona. Jag bokade att åka på dagen för det var billigast och tänkte att så tråkigt kan det ju inte vara, men jo det kan det. Jag ska aldrig mer åka den själv på dagen. Hittade en soffa som jag sov i varvat med att titta på film. Och jag skrev klart min läxa med för internal medicin, det enda plugget som jag faktiskt gjorde under hela lovet sen.
   De följande dagarna sen var jag bara hemma och tog det lugnt. Tentaperioden i januari tog verkligen kål på  mig så jag sov nästan hela dagarna och när jag väl kom upp ur sängen gjorde jag inte många knop. Jag började läsa på en skönlitterär bok som jag fått i julklapp. Så himla skönt att läsa en bok som man inte behöver kunna utan och innan för att sedan klara ett prov! På fredagen så träffade jag Annie & Tess. Vi var ute och åt och sen åkte vi hem till Annie och bara pratade ikapp. På lördagen åt jag och mamma middag tillsammans med Elin och Pelle, och packade det sista inför dagen efter.
   De första dagarna på lovet var hur härliga som helst trots att jag inte gjorde mycket. De var verkligen behövliga för mig att få vila ut, samla kraft och hitta tillbaka till mig själv. Det är helt sjukt hur mycket en tentaperiod kan dra ner en, men som tur väl är har jag gjort min sista tuffa januari nu. Nästa år kommer inte alls vara lika tuff!