svinkallt.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Just nu är det 13 minusgrader ute, igår när vi vaknade var det 16 minusgrader. Brr vad kallt det är! Som tur är så har vi en varm lägenhet att värma oss i men vår varmvattenberedare lyckades ändå frysa igår. Så Erik kom på iden att värma röret med fönen, så nu har vi varmvatten igen. 
   Idag när jag skulle gå till skolan så hade jag min varmaste jacka, mina varmaste vantar, mina varma stövlar och min mössa och så fort jag kom utanför dörren så fick jag ångra att jag inte tog ett par långkalsonger på mig under jeansen. Längtar bort till sol och värme mer än någonsin nu!!
 
Idag hade vi första lektionen för detta året, introduktion till kirirgi. Vi fick vara med läkaren på mottagningen när han tog emot patienter. De två sista patienterna fick han ge dåliga besked, att de hade cancer. Läkaren gav oss lite tips på vad som är viktigt att tänka på när man ger dåliga besked så var lärorikt även om det var jobbigt att vara med. Idag är jag ganska glad att jag inte kan språket så bra så att jag inte förstod allt vad de sa för det avdramatiserade situationen lite. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback