Tiden springer iväg alldeles för fort.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
En vecka på termin 6 har redan sprungit förbi tillsammans med tre veckors lov! 
Dagen efter jag skrev sista tentan för termin 5 så tog jag dagsfärjan hem till Karlskrona. Jag bokade att åka på dagen för det var billigast och tänkte att så tråkigt kan det ju inte vara, men jo det kan det. Jag ska aldrig mer åka den själv på dagen. Hittade en soffa som jag sov i varvat med att titta på film. Och jag skrev klart min läxa med för internal medicin, det enda plugget som jag faktiskt gjorde under hela lovet sen. 
   De följande dagarna sen var jag bara hemma och tog det lugnt. Tentaperioden i januari tog verkligen kål på  mig så jag sov nästan hela dagarna och när jag väl kom upp ur sängen gjorde jag inte många knop. Jag började läsa på en skönlitterär bok som jag fått i julklapp. Så himla skönt att läsa en bok som man inte behöver kunna utan och innan för att sedan klara ett prov! På fredagen så träffade jag Annie & Tess. Vi var ute och åt och sen åkte vi hem till Annie och bara pratade ikapp. På lördagen åt jag och mamma middag tillsammans med Elin och Pelle, och packade det sista inför dagen efter. 
   De första dagarna på lovet var hur härliga som helst trots att jag inte gjorde mycket. De var verkligen behövliga för mig att få vila ut, samla kraft och hitta tillbaka till mig själv. Det är helt sjukt hur mycket en tentaperiod kan dra ner en, men som tur väl är har jag gjort min sista tuffa januari nu. Nästa år kommer inte alls vara lika tuff!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback