Vilka ilandsproblem jag har.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Dagarna efter påsklovet har gått alldeles för snabbt! De har varit fyllda med tentaplugg och timmar på biblioteket. 
Idag skrev jag tredje tentan i farma, hoppas verkligen att det ska ha gått vägen! Det var ganska kul ämne denna gången men det var så mycket och såå svårt. Men jag hade en helt ok magkänsla när jag kom upp från provet så jag hoppas att jag klarar det. 
 
Igår fick jag mail att jag har fått jobb som läkarassistant på en vårdcentral i Karlskrona. Om jag tar det kommer jag att börja jobba 22 augusti och sen jobba fyra veckor. Jag har ju redan fixat jobb på IVA som undersköterska så nu har jag jätte beslutsångest. Det är bara fem stycken som får detta jobbet varje sommar så känns såklart sjukt bra att just jag fick det, men är så många faktorer som säger att jag inte borde ta det. För det första har jag inte fått mitt schema från IVA sen så jag vet inte hur mycket jag kommer jobba eller om jag tillomed är schemalagd samtidigt som läkarasset. Och sen har jag ju massor med tentor kvar att skriva och om jag inte skulle klara någon av dem så ligger de precis under tiden som läkarasset är. Det är sjukt lärorikt att jobba både på IVA och på läkarasset men det är nog mer lärorikt på läkarasset nästa år. Jag vill verkligen ha läkarasset egentligen men det skulle också kunne innebära en sommar utan vila och ro. Eller så klarar jag alla tentor, får bara jobba lite på IVA och läkarasset blir perfekt. Alla faktorer som spelar roll är så osäkra så jag har ingen aning om hur jag ska göra. Det lutar mer åt att jag behöver tacka nej och söka nästa år igen, men samtidigt blir jag rädd för att låta denna chansen gå för tänk om jag inte får det nästa år... Haha vilka problem jag har, borde egentligen inte klaga alls på det här men tycker det är så sjukt jobbigt. Vad jag än väljer kommer jag nog känna att jag valt fel.. Men ska tänka lite till på det så får vi se vad som händer i sommar!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback