närmare och närmare målet.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Igår hade jag veckans hektiska dag i veckan, men som tur var så avslutades den på bästa sätt. Efter vår lektion i introduktion till kirurgi så frågade läraren/läkaren om vi ville stanna kvar och se när de satte in ett drän på en kille där lungan hade kollapsat och luft hade läkt ut i bröstkorgen, vilket vi såklart ville. Vi fick se när de bara med lite lokalbedövning skar upp ett litet hål vid sidan av bröstkorgen och sedan klippte sönder lungsäcken för att kunna få in dränet, hur coolt som helst! Så då blev hela den långa dagen värt det!
   Idag började vi med intern medicin och den läkaren som håller i min lektion är verkligen hur bra som helst, man lär sig massor! Man blir verkligen peppad, känner verkligen att jag har valt rätt! Nu sitter jag hemma i min fleece-pyjamas och ska förbereda mig för morgondagens lektioner. Bara fyra lektioner kvar sen är det helg!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback