Back to business.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Sommaren är över och skolan har börjat igen!
Sista veckorna på sommarlovet spenderade jag i Polen och pluggade till mina omtentor och oj vilka kämpiga veckor det var. Först klarade jag inte första resit i fysiologin så fick plugga det en vecka till, men på andra och sista försöket klarade jag det och jag gjorde det bra, fick en fyra i slutbetyg. Efter dem två tentorna var det bara att ladda om snabbt för en veckas plugg med biokemi. Det är det ämnet som jag har suttit med nästan varje dag på sommarlovet, vilket var skönt i efterhand men jobbigt i somras. När jag skrev provet så kändes det bra och när jag kom ut så var jag ganska säker på att det hade gått bra. Jag har dock inte så bra koll på när det går bra för mig eller inte så vågade inte riktigt tro på att jag klarat det, men när resultatet kom på kvällen så hade det gått så bra om jag trott! Så då hade jag en timme på mig att boka biljett hem, packa allt och göra mig redo för att ta taxi till färjan. Har aldrig varit så glad att åka färjan tror jag!
 
Några dagar efter jag kommit hem så åkte E och jag på en sista minuten till Turkiet och äntligen fick jag min sommarlovsol! Det regnade dock ganska mycket men vi fick lite sol varje dag och det var så himla skönt att vara på semester och inte behöva tänka på plugget eller något annat, att ha tid att bara ta det lugnt!
 
I måndags började skolan igen, termin 5. Vi har en mjukstart denna veckan med tre föreläsningar varje dag bara, vilket är jätteskönt då vi har hunnit fixa allt i lägenheten och köpa alla böcker och fixat allt till skolan. I tisdags hade vi veckans enda lektion, farmakologi, vilket var hur kul som helst! Efter den sommaren jag har haft med så mycket plugg så är jag fullt motiverad att detta året ska gå så mycket bättre än förra året och jag ska klara allt innan sommaren, så att jag kan njuta av hela sommarlovet nästa år! Nu ska jag snart göra mig redo för att gå till skolan och ikväll ska jag ha middag med min kliniska grupp.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback