en perfekt helg i Sverige.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
I lördags så steg jag upp kvart över fyra för att ringa taxi till flyget, och tjugo i fem kom taxin. Jag var tidig på flygplatsen då planet inte skulle gå förrän 6.20, men det gjorde mig inget. kl 6 fick vi gå på planet och innan de ens startat motorerna så hann jag somna, vaknade till lite lätt när vi rullade ut från gaten och tänkte: vad skönt att jag sover redan innan vi lyfter, då går det fort! Jag vaknade sedan en timme senare och tänkte att nu säger de npg närsom helst att vi ska gå ner för landing, men hör istället hur de säger att dimman börjar lätta så förhoppningsvis kan vi lyfta snart... Jag har alltså sovit på planet en timmme medan det stod på marken, och det som jag trodde var moln utanför fönstret, det var dimma.. Men till slut kom vi i alla fall iväg och väl i Malmö kom mammi och hämtade mig så körde vi direkt till mormor och morfar för frukost. Dit kom även Julia, Mia och Elin, så nästan hela släkten samlades för fika. Hur mysigt som helst, en riktig energi-boost. På eftermiddagen sen åkte mamma, Elin och jag in till stan en sväng och sedan på kvällen så mös jag och mamma i soffan bara. En hur härlig lördag som helst!
 
På söndagen kom Julia, Moa, Mia och Elin på middag :) och på kvällen var vi nere på pappas grav och gjorde det fint! Har tänkt på pappa mycket på senaste tiden, saknar alla småsaker som man glömmer att uppskatta. Men jag finner ett sorts lugn i att besöka graven, får ro i kroppen på något sätt. 
   På kvällen lämande mamma av mig på färjan så åkte jag tillbaka direkt till Gdynia för att skriva terminens första tenta som jag tror gick bra, peppar peppar ta i trä.  
 
En perfekt helg hemma med underbara timmar tillsammans med mamma!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback