Det blir inte alltid som man tänkt sig.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Det är så mycket i skolan hela tiden så det finns inte en ledig stund över att skriva här.. men nu behöver jag en kort paus innan jag sätter mig igen och pluggar inför morgondagens tenta. Då har vi tenta i simulated patients, ett ämne där vi lär oss hur man gör undersökningar, vi lär oss på dockor och på varandra. En låtsas vara läkare, den andra patient. Det är faktsikt en väldigt rolig kurs, den enda kursen i år där jag får låtsas vara mer läkare än vad jag är och använda mitt rosa stetoskop. 
   I veckan har jag skrivit två tentor. Den jag skrev i tisdags var svår, mycket svårare än vi alla hade väntat så den gick inte så bra. Så den får jag skriva om den 12e juni. Men det ska väl gå det med. Nu har jag en bra grund för den, nu är det bara det där lilla extra som krävs. I torsdags skrev jag min sista tenta i polska, vilken jag fick en femma på så nu får jag en 5a i slutbetyg vilket gör att jag slipper skriva sluttentan i den. Det känns väldigt skönt nu att jag satsat på det och faktiskt klarat det, speciellt nu när jag fick en extra tenta i juni så är det skönt att redan kunna bocka av en annan. 
   Så nu när immunologin inte gick jag som jag ville så har jag fem tentor kvar innan sommarlovet istället för fyra. Men jag har gjort upp en bra planering och verkligen kommit igång med sluttentaplugget så om jag bara fortsätter såhär så hoppas jag att allt går vägen innan sommaren!
 
puss och kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback