Sambos.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Det är verkligen hur kul som helst att flytta och få göra det fint och till sitt eget. Men gud vilka stressiga två veckor det har varit. Efter min physiotenta förra veckan så fick vi först packa över alla mina grejor till Eriks lägenhet i tron om att vi skulle bo där som sambos fram till sommaren. Vi tog tre taxis hem till honom med grejor och ändå glömde vi lite så vi fick gå tillbaka några dagar senare och hämta mer. Sen var vi och kollade på Kamis gamla lägenhet och bestämde oss snabbt för att den ville vi ha. Så på torsdagen samma vecka skrev vi på kontraktet och blev då också sambos på riktigt. Så efter vår helg i Sverige var det bara att packa om allting och flytta över allt till vår nya adress, Ul. Ogarna 98. Denna gången tog vi flyttgubbar till hjälp, så himla värt. Så i tisdags sov vi första natten i vår lägenhet. Sen har vi organiserat allt lite pö om pö, och både igår och idag var vi på ikea för att köpa in egna möbler till lägenheten. Det fanns ganska mycket fina möbler i lägenheten som vi har behållit, men vissa kände vi att 
vi var tvugna att byta ut. Soffan hade rött överdrag, den har vi bytt till vitt. Tv-bänken i trä är utbytt mot en jättefin bestå bänk som vi fick av mamma i inflyttningspresent. Vi köpte även ett fint soffbord och massa småsaker som behövdes. Vi har bara gjort det mest nödvändiga nu så ska vi göra mer efter sommaren när vi har tjänat ihop våra sommarjobbspengar. Idag har jag lagt stora delar av dagen på att lägga upp gardiner och stryka massor, Erik och städat och skruvat det sista. Nu ska jag stryka det sista sen ska jag göra upp en planering för plugget. Det är 6veckor till nästa tenta så har verkligen kunnat lägga tid på att flytta nu, men måste komma igång nu så att jag tar vara på dessa veckorna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback