Vad är väl en dag i Sverige om inte alldeles alldeles underbar.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Idag gick jag upp tidigt och gick en promenad på nästan en timme. Var verkligen jätteskönt att komma ut och röra på sig men det var lite kyligt. Det blåste ganska mycket under förmiddagen, men som tur var så har det lugnat ner sig nu så jag hoppas att det ska vara lugnt tills jag åker färjan tillbaka till Polen imorgon natt. 
   På eftermiddagen åkte vi till Karlshamn, först för att hälsa på Glenn och sen hem till Mia och Moa, där även mormor och morfar var. Var verkligen en härlig näst sista dag i Sverige, behövde den nu innan jag åker tillbaka till Polen och allvaret. Om 9 dagar är det dags för tredje tentan i biokemi och jag vill verkligen klara det denna gången! Jag har pluggat lite halvt nu när jag varit hemma, men kom igång ordentligt ikväll så imorgon ska jag verkligen fortsätta lika bra så att det kan gå lika bra som jag vill. 
 
Under tentaperioden i januari så såg jag till att förbättra mitt studiesystem vilket gjorde att jag klarade mina tentor, vissa bättre än andra men ändå med bra resultat. Så nu har jag tänkt att jag ska fortsätta lika bra! Under de två första veckorna i skolan nu efter lovet så har vi två tentor och efter det har vi det lugnt i skolan i åtta veckor så då har jag tänkt att jag ska se till att komma ikapp i alla ämnen och vara förberedd till varje lektion. Jag ska verkligen se till att kämpa järnet i vår så att jag kan klara alla tentor på första försöket och slippa skriva omtenta under sommarlovet! 

Evelina

Hej Hanna! Har läst din blogg ett tag nu och funderar på att söka till Gdansk till hösten, men är lite fundersam över antagningsprovet. När jag snabbt kollat igenom frågorna som ligger uppe på universitetets hemsida så tycker jag det verkar inkludera rätt mkt mer än vad man läser i Biologi B och Kemi B… Vad tyckte du om provet? Är det ungefär samma typ av frågor som återkommer varje år? :) Tack på förhand!! /Evelina

Svar: Hej Evelina! Vad kul att du är intresserad av att söka, du kommer verkligen att trivas om du börjar här!Jag vet att jag tyckte att antagningsprovet var väldigt svårt, men det är inte omöjligt att klara det. Jag gjorde provet några år efter gymnasiet och pluggade ca två veckor innan till det, jag borde kanske pluggat mer för att vara på den säkra sidan men jag hade turen på min sida så det räckte. Det är dock precis som du säger frågor som inte alls innefattar det man lärde sig på gymnasiet. Minns att jag tänkte att det är väl det här vi ska lära oss, inte redan kunna!?
Är det så att man är på gränsen och precis inte klarar provet så får man komma på intervju och försöka övertala de läkare som sitter med då, så det går verkligen att komma in :) Jag har bara gjort provet en gång och minns inte alls vad det var för frågor så kan inte riktigt svara på om det är återkommande frågor...
Hoppas jag kunde hjälpa dig lite iaf, bara hör av dig om du har fler frågor!
Hanna Åkesson

2015-02-10 @ 09:53:30





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback