on and on and on.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Två veckor i skolan är över, en tenta i biokemi är gjord och en i physio väntar efter helgen!
   Termin fyra har börjat med stormsteg, alla lektioner har satt igång och schemat rullar på som det ska. Denna terminen har vi tuffare schema än vad vi hade förra terminen. Jag börjar tillexempel skolveckan med lektioner från åtta på morgonen till åtta på kvällen... Men sen blir skoldagarna bara kortare och kortare.
   Andra dagen på denna terminen hade vi den första tentan. Jag hade som mål att få över 50%  och jag fick ett poäng ifrån 60% som är godkänt så det är jag nöjd med! Samma dag som tentan så firade Erik och jag alla hjärtans dag. Vi åkte till Sopot och var på Mera spa på eftermiddagen. Jag har inte varit på spa innan i Polen men det här var hur mysigt som helst. Det fanns två olika pooler, bubbelpooler både inne och ute och tre olika bastus. Vi unnade oss tillochmed en timmes parmassage, såå skönt! Efter det åkte vi tillbaka till Gdansk och åt på Mito sushi. 
   Samtidigt som det känns som jag precis var hemma på lov så har det hunnit hända så mycket. K behövde desperat någonstans att bo och eftersom jag ändå skulle flytta in hos E i april så bestämde jag mig för att göra det en månad tidigare så att hon kunde ta min lägenhet. Så nu har vi flyttat över det viktigaste så att jag klarar att bo här i helgen utan att behöva springa mellan lägenheterna och efter tentan nästa vecka ska jag flytta in här på riktigt. Kommer sakna min lägenhet på Szeroka väldigt mycket, den var så himla fin! Men det ska också bli väldigt mysigt att bli sambo.
   Igår fyllde E år så då fick han fina presenter av mig och sen på kvällen så var vi 10st som åt middag på Mito sushi och drack champagne. 
   På måndag har vi tenta i physiologi och efter det väntar en period på åtta veckor utan en enda tenta förutom polskaprov. Det ska bli så himla skönt att kunna komma ikapp i skolan och kunna förbereda sig inför lektionerna istället för att behöva tentaplugga hela tiden! Så nu ska jag fortsätta plugga lite innan det är dags för fredagsmiddag med A&A.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback