Vilken vecka.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Denna veckan känns som den aldrig ska ta slut... Vi har börjat med en ny kurs vilket gör att vi inte längre är lediga på måndagar, och till råga på det så har vi fyra stycken extra internaklasser inplanerat denna veckan. Det ska bli så skönt när denna vecka är över och allt är tillbaka som vanligt. 
   Idag hade vi en lektion som heter laboratory diagnostics och till den skulle vi ta med oss en burk (som vi fått tidigare) med kiss som vi samlat på oss sen igårkväll. Så idag har jag gått runt med en kissflaska i väskan hela förmiddagen. Trots att det var två lock på den så att den inte skulle läcka så var jag rädd att den skulle göra det ändå så jag slog in den i tre påsar för att vara på säkra sidan. På lektionen sen gjorde vi några standardtester, kollade sockret och liknande och allt var som det skulle vara, vilket alltid är skönt att få veta. På lektionen fick vi även ta blodprov. Som vanligt gick det inte så bra att få något blod från mig.. De testade först i högra armen där de bestämde sig för att inte ens sticka utan gå direkt över och leta i vänsta armen, där de stack men inte fick något blod. Till slut tog dem på ovansidan av handen och då fungerade det. Så nu har jag ett blåmärke i armvecket och ett på handen.
   Nu ikväll har jag bytt om till min fleecepyjamas och myspluggar med julmusik i högtalarna. Bara två veckor kvar innan jag får komma hem på jullov!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback