Tillbaka till verkligheten.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Förra veckan var det nollningsvecka och vi hade verkligen hur kul som helst. På måndagen började vi med att träffa de nya ettorna efter deras lecture och registrerade de för nollningen. Sedan tog vi med de på en rundtur på skolområdet. Senare på kvällen möttes alla upp på medyk där de blev indelade i grupper för att sedan följa med respektive fadder hem till sig där de blev bjudna på mat. Anna och jag slog ihop vår grupp med Peder och Sondre och åkte hem till dem och åt tacos. Senare på kvällen mötte vi upp alla andra på Bunkern.
   På tisdagen var det lekdag utanför dorms. Vi hade tur med vädret så kvällen blev hur bra som helst! Vi lekte catch the baby, klädstrecket och histoquiz bland annat. Efter det gick vi hem till Benjamin i focha och lärde känna våra ettor lite bättre. 
   Först på onsdagen så åkte jag Erik Arad och Jesper till ikea och köpte lite grejor och såklart åt vi köttbullar och potatismos. Senare på kvällen var det "trip to the hospital" och Anna och jag hade en station hemma hos oss. Eftersom vi var pediatriker denna veckan så hade vi hela havet stormar som vår station, och sen även en lek där man skulle lägga lappar med GI tract i ordning. Och efter det möttes vi alla upp på Flisak.
   På torsdagen var det sittning och vi som var med i sittningsgruppen var där redan vid elva för att fixa inför kvällen. Fixade hela dagen, sen hem snabbt och dushca och göra sig fin innnan finsittningen började. Det var verkligen en stressig dag men det visade sig vara värt det för sittningen blev hur bra som helst! Vi visade en film som heter Medschool so hard, delade ut diplom för bland annat bästa nolla, mest peppade nolla och smartaste nolla. Innan vi var tvugna att lämna lokalen för att gå vidare in till efterfesten visade vi även ett klipp med bilder från veckan som fick stående ovationer!
   På fredagen hade nollorna middag med dr Wojcik så då passade vi på att ha en kväll utan fest. Jag, Erik och Arad hade filmkväll på stångan innan vi somnade tidigt. 
   Lördagen, den sista dagen på nollningen, började med möte om ekonomin. Efter det hann jag äntligen fixa massa i lägenheten innan det var dags för förfest hemma hos Elin och Hugo. Efter det åkte vi alla till the rooftop party i Sopot. Blev en riktigt bra kväll och ett riktigt bra avslut på nollningsveckan!
 
Men nu är det slut på det roliga. Två dagar i skolan har gått och jag ser verkligen riktigt fram emot andra året. Igår hade jag en riktigt porduktig dag. Jag hade bara en lektion i skolan mellan åtta och tio så efter det såg jag till att fixa så mycket jag bara kunde. Jag fixade en stämpel för min praktik, köpte nya skolböcker och köpte nya rockar innan Anna och jag åkte hem och åt lunch. Efter lunchen lagade jag min cykel, tvättade två maskiner tvätt, dammsög lägenheten, fick upp allt som skulle upp på vinden och började pluga biokemi. Senare på kvällen gick jag, Erik och Arad och handlade för att sedan laga tacos. Lagade så mycket så att vi fick varsin matlåda till idag. Så kan verkligen säga att jag är nöjd med hur första skolveckan har börjat.
 
Nu ska jag packa klart sen ska jag hem till Erik och laga mat (ska se till att få en matlåda till imorgon med) och sen ska jag läsa kapitel 8 i physion så att jag är förberedd inför morgondagens lektion.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback