Jag har valt rätt.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
För en vecka sedan låg jag i en säng i Gdansk med tentaångest som aldrig förr. Dagen efter skulle jag skriva histologi resiten. Idag ligger jag hemma i min egna säng i Sverige, med ingen ångest alls. Istället ser jag fram emot morgondagen, för då ska jag börja min andra veckas praktik på sjukhuset. Jag har nu gjort en vecka på medicinkliniken vilket har varit hur kul som helst! Jag har varit på åtta olika avdelningar (hematologen, gastro, reumatologen, neurologen, palliativa, allergiavdelningen, diabetes och fotvården) på fem dagar och det har varit hur kul som helst. Under första sommarens praktik så är det inte så mycket man ska göra, utan mest observera så även om jag bara fått stå bredvid och titta på så har jag verkligen haft kul på min praktik! Under första året så sitter man mest bara i böckerna på biblioteket så man känner sig egentligen som en vanlig student. Det är inte förrän nu, när man är i sjukhusmiljön som man känner att man verkligen är på väg, att man valt rätt och man blir faktiskt taggad till att börja plugga igen. Jag trodde inte jag skulle göra det, och speciellt inte efter all ångest jag fick av histoomtentan, men jag saknar Gdansk och allt som hör till. Jag längtar tills jag om två veckor är i min alldeles egna lägenhet i Gdansk. Då jag ska gå och lägga mig för att dagen efter vakna upp på första dagen på OW, då det är dags att nolla de nya ettorna. Och egentligen längtar jag ännu mer till att om tre veckor gå och lägga mig för att dagen efter gå första skoldagen på år två av läkarlinjen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback