Äntligen hemma.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Äntligen hemma! Hemma i mitt vardagsrum, i mitt hus, på min skatväg! 
 
För en vecka sen åkte jag till mitt Polen för att plugga inför omtenta i histologi. Oj vad det har pluggats, vad humöret har gått upp och ner och så många gånger som paniken och ångesten kommit på besök. Igår var det dags, kände mig riktigt redo när jag gick in för att skriva. Jag hade inte alls samma känsla när jag kom ut från provet. Lärarna sa aldrig när de skulle posta resultatet, vilket gjorde att vi alla uppdaterade extranet frenetiskt varannan minut. Treorna hade omtenta samtidigt som vi, så efteråt gick vi alla och åt på tekstylia tillsammans. Jag beställde samma mat och samma dricka som jag gjorde när vi efter anatomitentan satt där och jag fick reda på att jag hade klarat anatomin. Allt för lite extra tur! 
   Efter någon timme utan resultat gick jag hem i min nya lägenhet och städade. Är helt kär i den!! Fick över lite grejor till den sen med hjälp av Anna och Erik. Jag åkte med en full taxi och de gick mellan stångan och Szeroka med varsin resväska. På kvällen var vi ett gäng som var ute och åt på nya La Pampa och efter det gick Erik och jag hem och sova första natten på loftet i min alldeles egna lägenhet. Jag sov dock inte mycket, var alldeles för nervös. Drömde om bra resultat, om dåliga resultat, vaknade med hjärtat i halsgropen, sov inte alls.. Klockan fyra inatt gick jag tillomed upp för att kolla om resultaten var uppe. Men inga resultat. 
   Idag åt vi frallfrukost i mitt fönster/matbord innan vi packade ihop oss och sedan åkte en kortis till Baltycka. Eftersom resultaten inte kommit upp än så var jag tvungen att packa ner mina histologiböcker än en gång. När vi sedan var på baltycka så ringde Anna, resultaten var uppe och VI BÅDA KLARADE DET! Så himla härligt! Det jag har lärt mig av de känslor som jag känt den senaste veckan är att jag definitivt kommer kämpa för att klara alla tentorna på första försöket nästa år och få ett helt sommarlov!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback