ordning och reda, pengarna på fredag.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Tiden bara springer iväg! Imorgon går jag sista dagen i skolan på vecka 3 sen tar jag långhelg. Nu har de flesta kurser börjat och jag börjar känna att jag kommit in i en bra rutin. De största ämnena som vi läser är physiologi och biokemi. I både ämnena har vi både labbar och seminarier. I physio har vi gjort labbar på grodor, vilket har varit kull men samtidigt väldigt hemskt. Men försöker lära mig allt jag kan så att de stackars grodorna inte dör förgäves.. 
 
 
 
I år läser vi även polska, medbio, immunology och micro. På medbion denna veckan fick vi klippa kromosomer. Vet egentligen inte hur mycket vi lärde oss på det, men det var en skönt slapp lektion mitt i all hets. Förra veckan hade vi första lektionen i microbiologi och det verkar hur kul som helst! Om man ligger på över 80% i snitt på tentorna så slipper man att göra sluttentan så det ska jag verkligen satsa på. På micron så får man lämna en labbrock och ett par skor. Jag har mina guldskor där som en liten egoboost, det kan ju liksom inte gå fel när man bär guldskor! Även i polskan så kan man få exemptions om man har ett snitt på över 4,5 i betyg. Med mina betyg från förra året så ligger jag på en 5a så jag ska verkligen se till att satsa denna terminen så jag får en 5a till för då behöver jag bara få en 3a i betyg nästa termin så slipper jag göra omtentan ändå! Jag hade mitt första polskaprov i morse så det blev en sen kväll igår med massa polskaglosor och böjningar med verb, men jag tror att jag kan ha fått en 5a idag så det lönade sig nog (peppar peppar ta i trä). 
   
 
Jag har lagat min cykel så nu cyklar jag till skolan varje dag. Det tar ca en kvart och det är cykelväg hela vägen från mig till skolan så det är jätteskönt att komma igång på morgonen. Och Erik och jag har varit jätteduktiga på att laga mat och göra extra så att vi får varsin matlåda till dagen efter, så nu börjar verkligen rutinerna kicka in. Vissa dagar har vi fuskat och köpt mat, men vi har lagat mat mer än vad vi har köpt så i år kommer plånboken må jättebra!
 
- h
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback