ger mig själv en guldstjärna.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Denna skolvecka har varit en mycket bra skolvecka. Den började med att jag fick reda på resultatet på förtsa OLAn som vi hade för tre veckor sen. Jag fick 9/10, vilket jag är väldigt stolt över! På eftermiddagen sen hade vi biokemi labb som gick väldigt bra. Jag, Emma och Elenor är verkligen ett bra team, vi jobbar effektivt och alla är odrningsamma vilket gör att man aldrig känner sig helt vilsen på labbarna. Det gjorde jag när vi läste kemi, hängde inte med alls, men nu förstår jag det mesta. 
   Igår hade vi först medbio, sen första seminariet i immunology och efter några timmar i biblioteket så hade vi första lecturen i introduction to dentistry. Under tiden som vi satt i biblioteket och pluggade så kom resultatet upp för andra OLAn. Denna gången fick jag 8/10. Det känns jättebra att ha fått så bra på dem inför tentan i physiology som vi har på måndag. Då borde jag kunna lite mer än vad jag tror jag kan, vilket är väldigt lugnande. 
   Dagen idag började inte så bra dock. När jag kom utanför lägenheten så upptäckte jag att det regnade ute. Klockan var dock alldeles för mycket för att ta tramen och samtidigt komma i tid till skolan. Så vad hade jag för val mer än att trampa på. Så dyngsur kom jag till polskan, men det blev en bra lektion ändå. Vi fick tillbaka proven som vi skrev förra veckan och jag fick 96%. Så om jag bara fortsätter såhär så kommer jag att få min femma  i polska denna terminen. Hoppas! Efter det hade vi physio seminare och practical. På den praktiska delen fick de som hade en vilopuls på över 70 testa att ta en liten dos av beta blockerare. Min vilopuls låg på 88 så jag fick definitvt ta en. Dock förändrades inte min puls så mycket, den gick bara ner till 84 och sen steg den igen. Jag måste verkligen börja träna så att jag får ner min puls, kan inte fortsätta vara en sådan här stressboll.  Sedan fick vi göra pricktest med olika neurotransmitters för att se hur de fungerade, vilket också var kul. 
 
Nu känner jag verkligen att jag har ett flyt i skolan. Jag är mycket mer fokuserad än vad jag var förra året, så när jag väl pluggar så får jag in mer information vilket gör att jag inte behöver sitta lika många timmar. Och att redan ha fått så bra resultat är hur skönt som helst, då funkar verkligen mitt sätt att plugga på. Så nu ska jag fortsätta att plugga på lika bra och se till att jag når mina mål för den här terminen. Kämpa, kämpa, kämpa!
 
- H



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback