från höger till vänster, goda förtjänster.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Oh så var ännu en skolvecka slut! Igår hade vi först micro, vilket för första gången var tråkigt. Läraren var jättevirrig och pratade i cirklar så man trodde att det skulle bli en svår labb, men när vi väl fick göra det så var det hur lätt som helst. Efter den tog vi tåget till Gdynia för första lektionen i Hygiene and epidemology. Lektionen gick ut på att vi skulle skriva upp allt vi hade ätit de senaste dagarna, räkna ut massa och sedan se om vi åt för lite eller för mycket av något. En labb på 2,5h som kändes jätteonödig då vi la 1h på tåget med för att lära oss nada... Efter det var jag hemma hos Anna några timmar så lärde hon mig hur man skulle plugga parasitologin, och när jag sedan kom hem satt jag uppe till halv tolv och försökte lära mig så mycket om rundmaskar som möjligt. Idag var parasitologin den enda lektionen vi hade så vid kvart i tio tog vi tåget till Gdynia igen för första lektionen. Innan varje lektion har man ett quiz på det man ska gå igenom där man kan få 16p som max. För att ta sig till finals måste man ha ett snitt på över 48p av 80p möjliga. Det var verkligen ett svårt prov men det gick mycket bättre än jag trodde, jag fick 14p. 
   Igårkväll pluggade jag verkligen effektivt, så nu har jag städat av mitt skrivbord så att jag kan sitta här och plugga lika effektivt idag. Så nu ska jag förbereda mig för nästa vecka och se till att göra alla läxorna ikväll innan tjejerna ska träffas och äta sushi.
 
-H



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback