En bit på vägen.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
När man läser till läkare i Gdansk så ingår det att man varje sommar måste göra ett visst antal timmars praktik på sjukhuset. Under första sommarlovet är det valfritt vart man och gör det och under senare somrar så är det mer specificerat inom vilket område man ska vara. Första sommaren är det 120h som gäller och jag har valt att göra en vecka på medicinmottagningen och två veckor på njuravdelningen. Så igår var min första dag och då fick jag vara på hematologen. Det var verkligen hur kul som helst! Jag fick mest titta på men det var så himla skönt att faktiskt vara på sjukhuset och inte bara sitta i skolböckerna som man annars har gjort under ettan. Jag fick bland annat vara med när en doktor tog ett benmärgsprov. Idag har jag varit på lite fler ställen. Jag började morgonen på gastro och fick se en cellulosabehandling, sen var jag med på ett par läkarbesök på reumatologen. Och under erftermiddagen fick jag först blanda dropp på gastro och sen fick jag vara med på och se botoxbehandlingar på neruologen.
   Även om jag inte har lärt mig så mycket sjukdomar än och inte förstår allt som de pratar om, så hänger man med ganska mycket och alla läkarna har varit bra på att förklara så till slut har jag fattat. Så det har varit två lärorika dagar och jag känner verkligen att jag har valt rätt. Jag trivs verkligen på sjukhuset och ser fram emot tills det är min tur att jobba där på riktigt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback