En tripp till Polen med mamma.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
För exakt en vecka sedan var jag inte alls lika lugn som jag är nu. Då prang jag runt här hemma och stirrade med allt som skulle plockas in i bilen för att sedan få följa med till Gdansk. Men hela bilen blev till slut helt full, det var knappt så att mamma och jag fick plats. Med allting med så åke vi över till Polskiland och det var den värsta färjeturen jag någonsin har åkt. Det gungade och smällde så mycket att jag höll på att ramla ur sängen flera gånger. Några roliag tio timmer det där.
   Tills lut kom vi fram till vår lägenhet. Jag är en person som får jättelätt ångest om det inte är städat och att mötas av en ostädat och ofräsh lägenhet var inte det lättaste för mig. Kändes som om hela världen var emot mig, det var inte meningen att jag skulle lämna mitt gosiga rum i Sverige... Men efter mycket städ och en tripp till Ikea fixade jag och mamma det ganska bra och nu känns det som om jag kommer trivas hur bra som helst! 
   I Polen hann jag även visa mamma skolan, mitt gamla studentrum, gamla stan, biblioteket, Madison oh vart jag brukar göra mina naglar. Självklart var vi då också tvugna att göra naglarna! Funderar lite på att ha det som belöning efter varje gång jag klarat en tenta, kanske pluggar bättre då, vem vet. 
  I onsdags eftermiddag lämnade vi en storstädad lägenhet med fina nya möbler och åkte vidare till Sopot. Det dumma är att jag endast varit i Sopot under nollningen och då bara festat så hade inte så mycket att visa mamma mer än det lustiga huset. Så vi tog en tur på stranden och sen åt vi båda två för första gången middag längs piren.
 
Nu är det bara två veckor tills jag bor i min lägenhet i Gdansk på riktigt oh det känns hur bra som helst. Det är så skönt att ha visat mamma allting så hon vet vad jag pratar om när vi skypar. Det känns också bättre om man tänker studentrum vs riktigt hem. Denna gången kan jag verkligen gå hem efter skolan till mitt hus (lägenhet) istället för att gå till mitt och Kamis studentrum utan varken dusch, toa eller kök. Det känns som att detta kan bidra till en bra känsla i kroppen som kan leda till bättre plugg som i sin tur leder till bra betyg. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback