Den ursprungliga milen var den romerska, som motsvarade tusen dubbelsteg 'mille passus'.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
För andra året i rad åker jag och Elin upp till Stockholm för att springa tjejmilen, och denna gången tog vi med mamma. Det började tidigt fredag morgon då vi tog taxi med de andra från tjejplanet till kallinge. Där bjöds det på Liveband, frukost och goodiebags. Sen flög vi vidare till huvudstaden. Där tog vi en lätt lunch, hämtade våra nummerlappar och sen mötte vi upp Linda, Victoria, Agge och Linus för en lång fika. Sen shoppade vi innan det var dags för middag med alla tjejorna. Det bjöds på en mycket god middag och även lottdragning där mamma vann en kroppsmätning. 
   Lördagen började med sovmorgon och hotellfrukost. Mer hotellfrukostar åt folket!! Sen begav vi oss mot gärdet där vi njöt i gräste innan det var dags för tjejmilen. Förra året startade Elin och jag i olika startgrupper, vilket var jätteskönt då vi slapp springa tillsammans med varandra. I år startade vi i samma startgrupp, men vi löste problemet med att jag ställde mig på vänstra sidan och Elin på högra och sen såg vi inte varandra under hela loppet. Jag hade som mål att springa under timmen men med tanke på hur lite jag har tränat inför detta så gick det inte som jag ville.. förra veckan sprang jag på 1h och 9min, och tjejmilen sprang jag på 1h och 5min. Efter loppet var jag inte alls nöjd med min tid men nu när jag tänker på det var det ganska bra gjort ändå.
   Efter loppet slappade vi lite på hotellet och sen gick vi och åt planka på Drottninghof, samma ställe som E och jag åt planka på efter förra årets tjejmil. Och efter det tog jag en taxi hem till Philip där jag träffade härligt Gdanskfolk. Snaps och vild dans i källarstudion får sammanfatta kvällen tillsammans med lycka och längtan. 
   På söndagen åt vi frukost tidigt för att snabbt komma ut på stan för shoppingen. Shoppade alledeles för mycket men samtidigt bara sådant som jag verkligen behövde (försöker alltid intala mig själv att det är ok att shoppa en kjol, för man behöver alltid en kjol). Köpte faktiskt lite dock som jag behövde som jeans, skjorta och duschdraperi. 
   Det var helt klart en härlig helg! Man kan redan nu anmäla sig till nästa års tjejmil och jag vill verkligen åka med och den gången klara mitt mål. Vågar dock inte anmäla mig ännu för tänk om jag får omtenta i något ämne och det ligger samma helg som loppet... men jag ska satsa så att jag klarar allt och får ett riktigt härligt sommarlov!
 
 
 
 

Elin

Ikväll utses vinnaren av veckans blogg, glöm inte att kika in för att se om det var du som vann! :)

2013-09-15 @ 16:17:28
URL: http://elinee.devote.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback