Natten går tunga fjät.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
 
Vilken vecka det har varit. Det har känts som om den varit hur lång som helst men samtidigt bara sprungit förbi. Jag var på vårdcentralen i måndags och det visade sig att jag hade båda halsfluss och bronkit. Inte undra på att jag hade ont och sov mig igenom hela helgen! Just nu går jag i alla fall på penicillin och det börjar bli bättre. Har inte ont längre utan det har mer gått över till hosta, men jag sover för det mesta. Igår var jag hemma och pluggade histo och vaknar upp i histoboken... Idag är första dagen som jag känner mig någorlunda frisk. Jag började fredagen med histo, vilket gick bra idag. Jag bröjar verkligen gilla histo nu. Kan vara för att jag ser till att vara förberedd så jag förstår vad det är läraren pratar om, vad vi ser i mikroskopen och vad vi ritar. Efter det hade vi anatomi. Jag kan erkänna att jag inte var så förberedd till det med tanke på hur mycket jag sovit i veckan, men det gick bra ändå. Jag hängde med och kunde svara på mycket mer än jag trodde. Dr W tackade tillomed vår klass efter lektionen för att han fick ha oss och för att vi såg till att vara förberedda oh visade att vi ville lära oss. 
   Efter skolan kom jag hem och möttes av luciamys som K förberett. Hon bjöd på cupcakes-fika med svenska luciatåget spelandes i bakgrunden. Hur mysigt som helst! Nu ska jag se till att plugga någon timme till sen ska jag fortsätta mysa med en film innan jag somnar tidigt.
 
Glad lucia på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback