5 nätter kvar i Gdansk.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
I fredags kväll fick jag ett sms av Arad där det stod: Hanni-pani! ska du med på ett sista stads-plugg för 2013 imorgon? Jaaaaaaaaaaaaa. Att ens överväga att säga nej till detta gav mig dåligt samvete. Så fem över åtta igår var jag på stadsbibblan. Några timmars plugg innan Hans och Carina kom på besök. Först fick de se lägenheten, sen gick vi en runda på julmarknaden innan vi fikade på pepparkakskaffe. Sen fönstershoppade vi på madison och vi avlsutade lördagen med itialensk mat på Szeroka. Var hur härligt som helst att ha dem på besök. Kändes dock mer som jag var hemma hos dem än att de var här hos mig. Men i Gdansk var vi. Och idag har jag varit här själv hela dagen. Så har underhållit mig själv med att storstäda hela lägenheten. Jag har dammtorkat, dammsugit, moppat, städat toaletten, gjort rent alla ljushållare, städat och torkat av kylskåpet, städat min garderob och tvättat rent mina sängkläder. Har varit en väldigt produktiv dag om man tänker på städandet, dock inte lika bra om man tänker på plugget. Jag har hunnit läsa histologin ordentligt, göra histofrågorna och öva lite på polskan. Ska lägga mig och läsa lite anatomi nu innan jag somnar tidigt idag i min nybäddade säng!
 
dobranoc - h



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback