Jag lever i två världar.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
tusen gånger och sedan tusen gånger till har jag startat upp en ny blogg. Om och om igen för att jag vill ha en blogg som jag kan titta tillbaka på när jag blir äldre och se mitt livs papper svart på vitt. Nu gör jag det förhoppningsvis för sista gången. 
 
Främsta tanken med denna digitala dagbok är att jag ska kunna skriva om mitt äventyr i Polen. Jag har redan läst en termin i gdansk och nu är jag hemma för en termins uppehåll, men efter sommaren tar jag mitt pick och pack ännu en gång och flyttar dit, den gången förhoppningsvis för sex år i sträck! 
   Första terminen var för mig en riktig bergochdalbana. Jag hittade min plats och stormtrivdes i skolan från dag ett, sedan hände det tragiska i Sverige vilket gjorde att jag inte orkade vara kvar utomlands. Så nu är jag hemma och kurerar mig men sen ska jag dit igen, starkare än någonsin! 
 
Jag har precis läst en artikel om mig själv i BLT om hur det är att plugga utomlands. Jag blir sjukt sugen på att bara flytta tillbaka nu och börja igen, ge mig det livet jag vill ha och komma tillbaka till min underbara polska familj. Jag lever i två  skilda världar just nu känns det som, en svensk vardag som brevbärare och en saknad själ på medschool i Gdansk. men just nu kan jag inte komma tillbaka, inte som student iaf men i förrgår bokade jag färje/flybliljetter dit så jag ska komma dit och överraska alla en helg om två veckor. Ser fram emot det så sjukt mycket! Jag vet att jag gjorde rätt i att komma hem och tanken på att jag saknar allt så mycket ger mig känslan på att jag gjorde rätt i att välja medschool från början och på att jag verkligen ska tillbaka! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback