Jag är kär i mitt Gdansk.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: dagbok
Nu är jag hemma efter en helt underbar helg i mitt vackra Gdansk. Jag tog färjan ner i torsdags kväll och anlände till skolan strax innan tio i fredags morse. Det var ingen som visste att jag skulle komma så det var helt sjukt att se allas reaktioner. Vickan upprepade hur hon inte trodde det var sant, Kamilla bara skrek och Julia såg mig inte först så hon bara log åt kameran. Efter att ha träffat alla i gänget gick jag till bibblan för att möta några tvåor och vänta ut tiden tills Kami slutade för dagen. Sen gick vi och åt på en ny itialiensk restaurang, mycket gott. Efter det tog Kamilla och jag min rullväska och gick till gamla stan för att gå hem till Mackan och Oskars lägenhet. Sen började förberedelserna för ravefesten. senare kom även Arad, Oskar, Marcus, Jesper och Danush också och gjorde sig i ordning oh vad snygga vi blev! och själva ravefesten blev hur lyckad som helst. Den började med en film i the hangoverstil som gjorde en så himla taggad och sen var det massa bra spex som gjorde kvällen perfekt! oh får inte glömma släktshoten och vårt spex tillägnat toastmastersen, it was golden!
 
På lördagen sen vaknade jag, Kamilla, Mackan, Oskar, Anna och Philip upp i M&O´s lägenhet och lagade bakispannkakor. sen åkte Kamilla och jag till dorms för att lämna lite grejor och sen gick vi på lägenhetsvisning. Lägenheten var jättefin och den låg på den perfekta gatan, med världens härligaste och största balkong. men vi ska ändå tacka nej till den för den kändes för liten för oss. So the apartmenthunt is still on. Sen fikade vi på coffee heaven innan jag följde med Krille och Julia hem och mös. Vid åtta åt jag, Julia, Elin, Vickan, Arad och Jesper middag på republika. Vi avslutade kvällen med filmkväll hemma hos jullan, där jag sen spenderade natten. 
 
På söndagen lagade jag julia och Krille en jättehärlig födelsedagsfrukost för K. Han fyllde egentligen inte år men vi busade lite med hans face på natten så då fick han fylla år då. Sen åt jag lunch med Klara, Duane, Jesper, Oskar, Arad och Mackan på Cico´s, mycket gott. Innan jag åkte hem mötte vi upp Kami på Tekstylia för att dricka en smoothie. Sen var det dags att börja min hemresa med taxi, flyg, flygbuss, tåg och till sist bil. 
 
Jag har verkligen haft en underbar resa i Polen och det känns verkligen att det är där som jag hör hemma. Jag trivs i landet och min polska släkt är de personer som jag ska vara med. Jag mår alltid så underbart bra tillsammans med dem. Känns så otroligt skönt att jag tycker om allt där nere så mycket, det gör mig säker på att jag ska tillbaka dit efter sommaren! Jag är kär i mitt Gdansk!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback